آشنایی با مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

admin دسته‌بندی نشده

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور، رفع نیازهای سازمان ها و نهادهای تصمیم گیر، لزوم توجه به افکار عمومی و لزوم یکروز گیری از مشارکت و دیدگاه های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه های مختلف پیدایش شد.

اصول بنیادین و بنیانی ایسپا در طراحی و اجرای فعالیت های پژوهشی و نظرسنجی، بر بن آنچه که در پایگاه شناسایی رسانی این مرکز عنوان شده است، تاکید به خشکی امدن بوسیله کارگیری معیارهای نکته سنج علمی و فنی، احترام گذاردن و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسایل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه تکیه گاه مسئولان و انسان به سرشت جهاد دانشگاهی و استفاده از نیروهای بالغ و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت های جهادگرانه آنان در فعالیت های تحقیقاتی است. ساختار تشکیلاتی

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) والا نظر رئیس جهاددانشگاهی است و توسط هیئت مدیره اداره می شود. ایسپا دارای چهار معاونت پژوهشی، اجرایی، ارتباطات و اداری مالی است.

معاونت پژوهشی ایسپا از پنج گروه تخصصی تحقیقات بازار، مطالعات دیپلماتیک و رفتار انتخاباتی، مطالعات شهری، مطالعات اجتماعی و فرهنگی و مطالعات پایه تشکیل شده است. معاونت اجرایی نیز مشتمل بر گروه های مقیاس گیری، پرسشگری، آموزش و داده پردازی است. در این مرکز ۴۵ نفر از پژوهشگران و محققان برجسته کشور که در زمینه تحقیقات اجتماعی تخصص دارند، فعالیت می کنند. همچنین ۵۰۰۰ دانشجو به عنوان پرسشگر تو بکلی ایران با ایسپا همکاری دارند. دستاوردهای مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

ثمره فعالیت جهادگران دانشگاهی در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، اجرای بیش از ۲۵۰۰ طرح نظرسنجی تو بنیاد های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی تو سطوح متنوع محلی، منطقه ای و ملی است. تاکنون طیف وسیعی از نهادها و سازمان های تصمیم ساز در بخش دولتی و شرکت های خصوصی از نتایج این تجسس ها بهره مند شده اند. فعالیت های پژوهشی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)

فعالیت های پژوهشی ایسپا را می نبوغ بوسیله دو دسته طاسی انشعاب کرد:

۱- نظرسنجی های خویش فرمایی: این نظرسنجی ها با شعار انعکاس دقیق و کندرو افکار اشتراکی تو قبال مسائل مهم اجتماع و دنیا بوسیله اجرا درمی آیند و نتایج آنها تو وارستگی مراجع تصمیم گیر، اداره های ذیربط و رسانه ها قرار می گیرد. از یکسره این نظرسنجی ها می توان به معاینه های ایسپا حوالی موضوعاتی بمنظور بحران عراق و فعالیت های هسته ای کشورمان، انتخابات اربابی جمهوری، کیفیت خودروهای داخلی، شرایط اقتصادی شهروندان، آگاهی و آمادگی در طبق زلزله و … اشاره کرد.  

۲- نظرسنجی های کارفرمایی: این نظرسنجی ها برای پاسخگویی و رفع نیازهای پژوهشی موسسه ها و نهادهای دولتی و خصوصی فعال در حوزه های صنعتی، اقتصادی، مدنی و فرهنگی با اهداف متفاوتی چون نیازسنجی و رضایت سنجی خدمات و ارزیابی عملکرد اجرا می شوند. مرکز افکارسنجی تو این راستا پژوهش های بسیاری را به سفارش دایره ها و نهادهای مختلفی زیرا که وزارت بهداشت، علاج و آموزش پزشکی، وزارت بازرگانی، وزارت کشور، شهرداری تهران، موسسه بهداشت صنعت نفت، شریک نفت مناطق مرکزی، بانک صنعتی و معدن، نیروی انتظامی، بنیان شهید، ریاست جمهوری، همدستی قطارهای مسافری رجا، سازمان هدایت بدنی، قوه قضاییه، سازمان انتقال خون، شرکت سرم سازی رازی، شرکت ساپکو، همکاری سایپا و … به ادا درآورده است.

شاید دوست داشته باشید:

کاظمی: بانک ها تولید ملی ما را ایستا کردند

محمد کاظمی درون گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موانعی که می تواند سد رویه امان از تولید ملی […]

پردازنده گرافیکی AMD Navi 23 احتمالا به فناوری Ray Tracing مجهز می شود

براساس ادعاهای برخی رسانه ها به نقل از منابعی مؤثق، تراش ی گرافیکی نسل بعد AMD که فعلا با کدنام […]

انتشار ابتدایی ویدئو از نحوه شکل گیری ویروس ها

استیناف نو ی دانشمندان دانشگاه هاروارد بینش جدیدی را درمورد چگونگی مبارزه با ویروس ها و مهندسی ذراتی که بوسیله […]