زنهار مالی شریک هواپیمایی KLM از پیدایش هواپیمای V لباس

admin دسته‌بندی نشده

به رویت می رسد با اعلام زنهار مالی شرکت KLM از ساخت هواپیمای V شکل موسوم به V پرنده یا Flying-V، سرعت بیشتری بوسیله خود بگیرد. KLM شرکت هواپیمایی هلندی است که با شهرت خط هواپیمایی خسروانی هلند (Royal Dutch Airline) بی آرامی شناخته می شود.

هواپیمای V لباس به اراده بهبود و پایداری بیشتر پروازهای هواپیمایی طراحی شده است. ایده ی اصلی این طرح توسط جاستس بناد (Justus Benad) در زمانی که دانشجوی دانشگاه برلین بود، اعتراف شد و سپس توسط پژوهشگران دانشگاه صنعت دلف (Delf University of Technology) داخل هلند، تک بررسی بیشتر استراحت گرفت.مقاله های مرتبط:بزرگ ترین هواپیمای دنیا مقدماتی وهله از روی زمین برخاستهواپیماهای برقی و هیبریدی به زودی فلک ها را درمی نوردند

طراحی جالب و تحدید به بی مانند این هواپیما به گونه ای است که مسافران، مخزن سوخت و قوطی بار، همگی در جناح های هواپیما جا داده شده اند. گفته می شود این طراحی باعث کاهش سوخت هواپیما می شود و در نتیجه این هواپیما برای پیمودن مسافت های کامل مناسب است.

طراحان این هواپیما تقاضا می کنند که این هواپیما درحالی که تعداد مسافری تقریباً برابر با Airbus A350-900  را جابه جا می کند، استعمال سوخت آن ۲۰ درصد کم از Airbus A350-900 خواهد وجود. پرواز- V می تواند ۳۱۴ مسافر را محموله کند درحالی که Airbus A350 حجم بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ مسافر را دارد. نکته ی جالب دیگر این است که فاصله ی دو لبه ی بال های این هواپیما دقیقاً مشابه A350 و طبق با ۶۵ متر است. این ویژگی از این نظر عظمت دارد که برای استفاده از این هواپیمای جدید نیازی به فراهم کردن زیرساخت های هواپیمایی جدید نیست و می تواند از مسیرها، گیت ها و آشیانه های خصوصی A350 استفاده یواش.

پیتر اِلبِرز (Pieter Elbers) مهتر شرکت KLM در این تک می گوید:در سال های اخیر همکاری KLM یکی از پیشتازان فعالیت در زمینه ی بهبود و پایداری صنعت هوانوردی بوده است. ما بسیار خوشدل هستیم که داخل این اساس با دانشگاه دلف همکاری کنیم چون مناسبت نیکوکاری با شریک KLM دارند و باهم اتحاد کردن با آن ها نقطه عطف اهمیت برای ما است که بتوانیم تو صنعتی هوانوردی شلنگ های فراز برداریم.

از طرف دیگر رولوف ووس (Roleof Vos) سرپرست پروژه در دانشگاه دلف متقی است چنین خلاقیتی می تواند به عنوان نیروی محرکی باشد که باعث ایجاد طرح های خلاقانه مرطوب درون آینده شود، هر چند دنیای تکنولوژی داخل حال حاضر تو تکاپو است که بتواند هواپیماهای غول پیکری بسازد که به جای سوخت از برق استفاده می کنند.

او داخل مورد هواپیماهای برقی گفته است:الکتریکی کردن همه ی ناوگان هوایی تقریباً غیرممکن است و تا اینکه تا ۳۰ سال دیگر تیمار امکان این فرمان مهیا نمی شود. مهم ترین دلیل این است که هواپیماهای الکتریکی بسیار سنگین هستند و نمی توانند درون عین محموله مسافر از رفعت اقیانوس اطلس عبور کنند. بنابراین ما باید تکنولوژی های جدیدی را بیابیم که با آن بتوانیم مصرف بنزین درون هواپیماها را تا حد برازنده توجهی کاهش دهیم.

سال ها است که هواپیماهای معمول که ترکیبی از یک لوله و بال ها هستند درون دنیا استعمال می شوند. داخل طراحی جدید هواپیما رویه ای همراهی بین جناح ها و اتاقک مسافر حیات دارد. اتاقک مسافر خودش می تواند تو بلند شدن جت از روی زمین دستیار کننده باشد و بنابراین نیروی آیرودینامیک کمتری تولید می کند. پاره اهمیت از کاهش صرف بنزین درون این هواپیما نتیجه ی همین کاهش نیروی آیرودینامیک است. علاوه پهلو این کاهش وزن این جت نسبت به هواپیمای معمولی هم در کاهش بنزین آن مؤثر است. پرواز-V قدری از A350 ذیل است و بنابراین مقدار سطحی از آن که با فضا درون تماس است ناچیز خواهد بود. در نتیجه مالش کمتری بین هواپیما و هوا ایجاد خواهد شد. این یعنی V پرنده سوخت کمتری حاجت خواهد داشت.

کاهش سوخت تک احتیاج اثرات جانبی تیمار دارد که برای انبازی KLM مهم است. مهم ترین معلول جنبی کاهش سوخت، کاهش تولید دی اکسید کربن است.

محققان امیدوار هستند که بتوانند تا شهریور ماه امسال  این جت را درون مقیاس کوچک آماده کنند و بوسیله گفته ووس، میزان آزمایشی این هواپیما و کابین آن در مهرماه امسال و در یکصدمین سالگرد آغاز به کار مشارکت KLM درون  فرودگاه شیفول آمستردام ( Schiphol airport ) برای عموم به نمایش گذاشته خواهد شد. انتظار می رود نمونه ی اصلی این هواپیما تا سال ۲۰۴۰ خواه ۲۰۵۰ بوسیله ناوگان هوایی افزودن شود.

ووس به سی ان ان گفته:این طراحی هنوز تست های دقیق تری نیاز دارد. ما تست های عددی بسیار و آزمایش مقدماتی تونل باد را روی آن عمل داده ایم اما تست های بیشتری در تونل دمل و در سرعت های رفعت و پایین نیاز داریم تا بتوانیم مطمئن شویم این طراحی همانگونه که ما تصور می کنیم، واقعاً مصرف بنزین کمتری دارد.بیشتر بخوانید:بیوگرافی جانی آیو، مدیر طراحی محصولات اپلعجیب ترین و جذاب ترین کامپیوترهای کامپیوتکس ۲۰۱۹همه چیز درباره ی گرافیست شدن: درآمدزایی از دنیای رنگ و طرحنسخه جدید تبلت Intuos Pro Small وکام معرفی کردن شدمایکروسافت فرم ورک Fluid را به عزم یکپارچه سازی اسناد آفیس معرفی کرد

شاید دوست داشته باشید:

کاظمی: بانک ها تولید ملی ما را ایستا کردند

محمد کاظمی درون گفت وگو با ایسنا، با اشاره به موانعی که می تواند سد رویه امان از تولید ملی […]

پردازنده گرافیکی AMD Navi 23 احتمالا به فناوری Ray Tracing مجهز می شود

براساس ادعاهای برخی رسانه ها به نقل از منابعی مؤثق، تراش ی گرافیکی نسل بعد AMD که فعلا با کدنام […]

انتشار ابتدایی ویدئو از نحوه شکل گیری ویروس ها

استیناف نو ی دانشمندان دانشگاه هاروارد بینش جدیدی را درمورد چگونگی مبارزه با ویروس ها و مهندسی ذراتی که بوسیله […]