فناوری رهگیری پرتو RTX انویدیا؛ بررسی عملکرد یک ساله

admin دسته‌بندی نشده

فناوری رهگیری تلالو یا Ray Tracing از نوآوری های انویدیا در کارت های گرافیکی بود که به قیافه عام با مرام بهبود گرافیک و جزئیات ورزش های کامپیوتری معرفی شد. اولین محصول مشارکت با رهگیری پرتور سخت افزاری بوسیله نام GeForce RTX 2080 به در بیستم سپتامبر ۲۰۱۸ معرفی شد. درون ماه های بعد، محصولات دیگری در این گروه همچون RTX 2080 Ti و RTX 2070 و RTX 60 به بازارها متد یافتند. در ماه های بعدی، سری Super از کارت های گرافیکی آویشن سبز معرفی شد که آن ها نیز به رهگیری نور مجهز بودند. درنهایت امروز محصولات متنوعی با تجهیز به فناوری مذکور در میدان وجود دارند که عموما با برچسب پر پشت اعلی از ۳۵۰ دلار به معامله می روند.مقاله های مرتبط:هرآنچه باید درباره رهگیری پرتو، جهش گرافیکی بزرگ بعدی بدانیدرهگیری پرتو، دنیای گرافیکی بازی Minecraft را متحول می کند

در یک سالی که از معرفی کردن رهگیری پرتو گذشت، بازی های متعددی با پشتیبانی از آن بوسیله بازار معرفی شدند که از جدیدترین ها می توان به Call of Duty: Modern Warfare و ورزش افسون شده Deliver us the Moon اشاره کرد. تو این مطلب، تأثیر رهگیری تلالو را روی ورزش هایی بررسی می کنیم که در میانه ی سال نخست معرفی فناوی و تا ماه سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی کردن شدند. از مشهورترین بازی ها می توان به Battlefield V، Shadow of the Tomb Rider، Metro Exodus، Control، Quake II و Stay in the Light اشاره کرد که البته بازی خاتمه به خیال نظرات پایینی که در استیم داشت، در مقاله ی فراهم بررسی نشد.

همان نعوظ که گفته شد داخل یک سالی که از معرفی فناوری رهگیری پرتو گذشت، بازی های متعددی شناساندن شدند که ما در این یادداشت تنها پنج عدد از آن ها را وارسی می کنیم. بازی های ابهت همچون Wolfenstein Youngblood و Minecraft جدید غصه در میان بازی های با پشتیبانی از رهگیری پرتو بودند که البته در زمان نگارش مقاله ی منبع، هنوز حالت های RTX آن ها عرضه نشده بود.

Battlefield V با رهگیری پرتو

بتفلیلد یکی از اولین بازی هایی حیات که پشتیبانی از RTX را ارائه کرد و در مراحل ابتدایی، کاملا ناموفق بود. نیمی از چهار حالت RTX در ورزش عملکرد صحیح نداشتند و جلوه های مصنوعی بصری تولید می کردند. روزی وری فناوری نیز متجاوز پایین وجود و به هیچگاه اسکناس کاربر را راضی نمی کرد. حتی با استفاده از کارت گرافیک گران فیمت RTX 2080 Ti میز با دگرگونی حالت از DXR Off به DXR Low، کارایی به معیار ۵۰ درصد کاهش پیدا می کرد و درصورت کاربرد از شرایط Ultra، شرایط بدتر غصه می شد.

توسعه دهنده های بتلفید یک ماه پس از عرضه ی نسخه ی اولیه، یک سپرده ی الحاقی برای آن منتشر کردند که بهینه سازی های متعددی را در حصه RTX ایفا داده حیات. بسیاری از چالش ها حل شدند، هرچند بسیاری از خریداران اولین ی کارت های RTX از عملکرد قطعات در ورزش ها ناامید شده بودند و هزینه ی بیش از هزار دلاری را غیرمعقول تفسیر می کردند. رویکرد بتلفید باعث شد تا بسیاری از بازی های امروزی، با ادعای پشتیبانی از RTX معرفی کردن شوند، اما در نسخه های ابتدایی خبری از این فناوری نباشد.

بسته ی الحاقی BFV تاحدودی چالش های رهگیری پرتو را در بازی محلول کرده بود. کاهش سرعت و کارایی پس از فعال سازی RTX کمتر شده بود، ولی باز هم کاربران خرسند کافی از عملکرد و سرعت نداشتند. به علاوه در فدایی موارد کوشا کردن RTX نویزهایی را در تصویر ساختن می کرد. ورزش در حال حاضر بازتاب های نوری متفاوتی را پس از فعال کردن RTX نمایش می دهد که وابستگی زیادی بوسیله محیط دارد. در برخی صحنه ها هیچ فضا بازتابی وجود ندارد و کارایی چندانی از رهگیری نور استخراج نمی شود. 

پس از چشم پوشی نزدیک به یک سال از پیاده سازی رهگیری تلالو تو BFV، نظر کارشناسان آن چنان تغییر نکرده است. قطعا بازتاب نور درحالت فعال بودن RTX طبیعی تر بوسیله نظر می رسد. حالت معمولی بازی برای بازتاب، وضعیت نامناسبی دارد و المان های مصنوعی به امر رفته برای ایجاد بازتاب، واقعا نازیبا هستند. ازطرفی طبیعت چندنفره ی بازی باعث می شود تا گیمر بسیاری اوقات بوسیله خاطر سرعت بالا توجهی به جزئیات محیط و تزیین چیز پهن ها نداشته باشد.

تجسس های عمیق تر BFV با فعال سازی رهگیری پرتو مدال می دهد که تنها با مکث و توجه بیش بوسیله چیز پهن ها می توان از کیفیت بالاتر RTX لذت سرما. ازطرفی باتوحه به کاهش سرعت و کارایی بازی، شاید همه ی گیمرها متقاضی این طور قابلیت هایی نباشند. درنهایت رهگیری نور درون BFV عملکرد مناسبی دارد، اما شاید این بازی برای استفاده از فناوری مذکور، مناسب حلق.

نسخه های کنونی از BFV با بسته های الحاقی اصلاحی، هنوز از نویزهای گرافیکی رنج می برند. خصوصا درون صحنه های آبی، به وضوه می توان مشکلات گرافیکی را مشاهده کرد. ازطرفی کارایی و سرعت همچنین تفاوتی با نسخه های مقدماتی ندارد و جدیدترین بنچمارک ها با کارت گرافیک سری Super انویدیا در کیفیت 1440p در حالت های وافر رهگیری تلالو و جدیدترین درایورها و به روزرسانی ها، باز بی قراری بهبود آن چنانی را تو سرعت و کارایی نشان نیم دهند. کاهش بازدهی و نرخ فریم ورزش با فعال سازی RTX داخل حالت پایین به میزان ۳۰ درصد صورت می دهد و درصورت کاربرد از حالت Ultra، باید خواستار کاهش ۴۸ درصدی سرعت باشید.

Shadow of the Tomb Rider با حالت RTX

بازی تومب رایدر تقریبا کمترین گشایش گرافیکی را پس از فعال سازی RTX امتحان کرد. عملکرد بد این بازی نه تنها بوسیله خاطر کاهش کیفیت و سرعت بازی، بلکه بوسیله اندیشه بهبودهای بسیار کم گرافیکی بود. نسخه ی جدید تومب رایدر از رهگیری پرتو برای بهینه سازی سایه ها کاربرد می درنگ. برضد بازی های دیگر که رهگیری پرتو را بخاطر بهبود بازتاب نور یا نورپردازی کلی به فقره گرفته اند. بوسیله هرحال رهگیری تلالو درون سایه ها، نورپردازی را نیز زیباتر و سایه ها را غریزی تر مدال می دهد.

اگرچه پیاده سازی رهگیری پرتو درون نمایش سایه در بازی ها بهبود قابل توجهی خلق می کند، ولی فناوری های کنونی و مد شطرنجی سازی، قبلا کیفیت سایه ها را بوسیله نمونه شایان توجهی بهبود داده اند. اگرچه با فعال سازی حالت نهایی رهگیری پرتو در تومب رایدر، گواه تصاویر باکیفیت و بهتری خواهیم بود، ولی فرق آن چنان محسوس تراشیدن که از خرید یک کارت گرافیکی گران مقدار شادمان و خشنود شویم.

معاینه های متعدد ورزش تومب رایدر با رهگیری پرتو که اندوه در روزهای نخستین نمایش و هم چند ماه پس از عرضه ی بسته های الحاقی ایفا شد، اختلال هایی را داخل جریان ورزش نشان می دهد. فداکار اوقات سایه های جعلی ایجاد می شوند و کاهش عملکرد و بازدهی نیز محسوس است. 

نسخه ی کنونی تومب رایدر از لحاظ سازش بازدهی بهبودهایی نسبت به نسخه های نخستین دارد. البته بیشترین نیکوترین سازی روی حالت High ایفا شد تا کمترین اختلال به سرعت و بازدهی بازی وارد شود. در نخست حالت مذکور به میزان ۴۰ درصد از ارزش فریم ورزش را کاهش می داد که حالا به ۳۰ درصد گویا است. تو حالت Ultra همچنین کاهش سرعت و عملکرد از ۴۲ درصد بوسیله ۳۸ درصد در نسخه های کنونی رسید.

صرف کردن نظر از تمامی چالش های عملکردی و اختلال های گرافیکی، حالت RTX بازی تومب رایدر ۶ ماه پس از عرضه ی اولیه نمایش شد. بسیاری از گیمرها و علاقه مندان به این مجموعه بازی، تا آن زمان بازی را به عاقبت رسانده بودند و حتی شاید حالت RTX را آزمایش نکردند.Metro Exodus با فناوری رهگیری پرتو

مترو را می توان یکی از لخت بازی هایی دانست که امتحان ای تقریبا متفاوت را با رهگیری تلالو به گیمر ارائه می کرد. هیچ المان بدلی و اضافی شبیه بوسیله بتلفیلد و تومب رایدر تو آن دیده نمی شد و دقیقا دستاورد موردانتظار رهگیری تلالو تو آن حیات داشت: نورپردازی جامع صنعتی با رهگیری پرتو.

بررسی های بدوی ی نسخه ی متاخر مترو نشان می داد که با کوشا کردن حالت رهگیری پرتو، بازی امتحان ای متفاوت را از لحاظ هنری نمایش می کند. داخل هوا های داخلی، با بهره گیری از نورپردازی جامع، نورهای تصادفی و مصنوعی که اغلب داخل بازی ها دیده شده اند، حذف می شوند. درنتیجه بازی داخل محیط تویی واقعا حالت تاریک تر را علامت می دهد. درون هوا های خارجی تجربه ای روبرو و کاملا متفاوت نمایش می کنند. به هرحال فداکار از افراد این قابلیت ها را می پسندند و برخی دیگر به تفاوت نورپردازی علاقه مند نیستند.

نکته ی جالب توجه در بررسی مترو با حالت RTX، تجربه ای است که پس از معقول کردن آن حالت تو بازی احساس می کنید. وقتی رهگیری پرتو درون مترو فعال باشد، صحنه های بازی داخل قطار نورپردازی طبیعی دارند و همه چیز برجسته به نظر می رسد. به محض خلوت کردن حالت RTX، بوسیله نوعی عمق تصویر و نورپردازی از بین می رود و خبری از نور طبیعی محو.

توسعه دهنده های بازی مترو، یک بسته ی الحاقی DLC بوسیله نام The Two Colonels برای ورزش ارائه کردند که همراه با نبوغ RTX متاخر بود. کاربر با فعال کردن این قابلیت، هرگونه پرتو تقلبی موجود تو چیز پهن را نیز در نورپردازی تام امتحان می کرد و درنتیجه هاله های نور و سایه ها با کیفیت بالاتری عرضه داده می شدند. درنهایت تجربه ی مترو نشان دهنده ی ظرفیت های بالای رهگیری پرتو بود و گیمرها و کارشناسان را بیش ازپیش به فناوری انویدیا امیدوار کرد.

سرعت و عملکرد ورزش در نسخه های کنونی نسبت به نسخه ی اولین تبدیل چندانی نداشته اند. در آزمایش مترو با کارت های گرافیک سری Super، درصورت پیاده سازی حالت High، کاهش ۲۵ درصدی و درصورت پیاده سازی حالت Ultra، کاهش ۴۰ درصدی سرعت و کارایی امتحان شد. این طور کاهشی در اکثر بازی ها دیده می شود، اما مترو در مجموع تجربه ی بهتری را پس از فعال کردن رهگیری پرتو عرضه می یواش.

پس از نمایش ی DLC جدید مترو و فعال کردن حالت نوردهی جامع برای همگی ی نورهای صحنه، کاهش سرعت و عملکرد در آزمایش ها بیشتر شد. درصورت اجرای ورزش در حالت Ultra RTX، کاهش عملکرد بوسیله میزان ۴۸ درصد مشاهده می شود که به فکر افزایش شدن پرتوهای متاخر به بازی، کاملا طبیعی است.

ورزش Control با حالت RTX

کنترل در میان برترین بازی های سال ۲۰۱۹ استراحت داشت که تجربه ی خوبی را هم با حالت RTX ارائه می کرد. دو حالت پیش تخیل رهگیری پرتو درون بازی وجود دارد، اما پنج تنظیم متفاوت برای آن تو نظر پژمرده شده است. در تنظیمات متوسط، رهگیری تلالو تنها روی بازتاب نور و محیط های براق دیده می شود، اما درون حالت High می توان بهینه سازی سایه ها و حتی رهگیری نور در آوار را هم مشاهده کرد. درواقع حالت High شامل نوردپردازی جامع و بهینه سازی بازتاب ها می شود، درحالیکه حالت Medium تنها بازتاب ها را بهبود می دهد.

بازتاب نور، از المان های کلیدی ورزش مترو محسوب می شوند. سطوح متعددی با بازتاب پرتو درون معماری بی رحمانه ی بازی دیده می شود. اگرچه برخی گیمرها و کارشناسان، بازتاب پرتو را در بازی کنترل بیش ازحد بالا می دانستند، برخی دیگر آن را جزو قابلیت های عزیز بازی برشمردند. به هرحال ظاهرا مدل سازی بازی با بازتاب های بالا، از انتخاب های هنرمندانه ی طراحان و ترقی دهنده ها بوده است.

با فعال کردن حالت رهگیری پرتو، بازتاب نور با دقت و کیفیت بالاتری تو بازی مترو احساس می شود. حتی جزئیات در مدخل های بازتابی همچنین بیشتر می شوند. زیادترین بهبودها را می استعداد در بازتاب از پنجره ها مشاهده کرد که با آرام کردن رهگیری پرتو تقریبا دیده نمی شوند. گیمر در بازی مترو نه تنها بوسیله مرحمت فضا بیرون پنجره ها را می بیند، بلکه چهره ی کاراکتر همچنین با دقت بالایی بازتاب می شود.یکی از بهترین پیاده سازی های رهگیری تلالو را در ورزش کنترل شاهد هستیم

ورزش کنترل در مقایسه با BFV المان های مصنوعی و نویز کمتری را در فضا های بازتابی نمایش می کند. ازطرفی فرایند رندر کردن فضا های بازتابی قدری با اختلال همراه است و شاید فداکار اوقات شاهد لگ و رندر شدن دیرتر بازتا ب نور باشید. رهگیری پرتو در بخش سایه ها نیز تغییر چندانی ساختن نمی کند و حتی اختلال رندر بیشتری هم دارد. درنهایت بررسی های مفرط نشان می دهد که با حالت تنظیمات Medium می توان بهترین امتحان را از رهگیری پرتو در بازی مترو استخراج کرد.

اگرچه تو ورزش کنترل تماشاچی بهترین سازی های ممتاز گرافیکی و نورپردازی در حالت RTX هستیم، ولی این حالت تأثیر اضافی روی چونی و عملکرد بازی ندارد. در حالت Medium، کاهش سرعت ۲۵ تا ۳۰ درصدی مشاهده می شود که درون حالت High بوسیله ۴۰ تا ۴۵ درصد می رسد. مشکل پا بر جا کنترل این است که تو حالت تنظیمات حداکثری، قیمت فریم بالایی را ارائه نمی کند. درنتیجه کاهش ۳۰ درصدی عملکرد به معنای نرخ فریم ۶۰ تا ۴۰ فریم برثانیه در رزولوشن 1440p و با کارت گرافیک RTX 2080 Super خواهد بود که قطعا امتحان ی جالبی با یک کارت ۷۰۰ دلاری نیست.

ورزش Quake II با فناوری RTX

یکی از بهترین پیاده سازی های رهگیری پرتو را می قابلیت در بازی Quake II مشاهده کرد که تا اینکه آن را مشابه به دموهای متخصص برای نمایش فناوری نشان می دهد. سیستم نورپردازی با فعال کردن RTX کیفیتی کاملا متمایز دارد. مداقه نورپردازی و سایه ها و بازتا ب ها با بهره گیری از نورپردازی جامع، بوسیله میزان قابل توجهی بهبود می یابد. 

طراحان ورزش طولانی تقلا خود را به کار گرفته اند تا از همگی ی قابلیت های رهگیری پرتو بهره برداری کنند. درنتیجه طراحی آن ها بخشی روی عملکرد و سرعت بازی تأثیر داشته است. هیچ گونه المان تقلبی خواه نورپردازی مصنوعی در بازی دیده نمی شود و همگی ی جزئیات در حد عالی هستند. چنین رویکردی در اکثر بازی ها اجرا نمی شود چون ترقی دهند ه ها از تأثیر آن بر عملکرد و سرعت بازی نگران هستند.

بازی Quake II عموما با قیمت فریم ۵۰۰ تا ۱،۰۰۰ فریم برثانیه اجرا می شود. البته در حالت 1440p، نرخ فریم به ۴۰ فریم برثانیه کاهش می یابد و حتی با خاموش کردن نورپردازی تمامیت نیز ارج اعلی از ۶۰ فریم برثانیه به کاربر ارائه نخواهد شد. این طور کاهش نرخی تو یک بازی که المان های دیگرش در یک میلی وقت رندر می شوند، بیش بیش محسوب می شود.

بازی Quake II یک عنوان شوتر با سرعت متجاوز بالا است که بازی کردن آن با نرخ ۶۰ فریم برثانیه تفاوتی عظیم با نرخ های بالای ۱۵۰ فریم برثانیه دارد. به هرحال با فعال کردن حالت رهگیری پرتو گواه بهینه سازی های یدکی درون کیفیت گرافیکی هستیم، اما مانند اکثر بازی ها، کاهش سرعت و عملکرد، آزاردهنده خواهد حیات.

درنهایت نمی توان عملکرد طراحان Quake II را در پیاده سازی رهگیری پرتو ناامیدکننده دانست. شاید چنانچه آن ها هم قرین طراحان مترو و کنترل، بهترین سازی های بیشتری را به جای تمرکز پیاده شدن استفاده از حداکثر استعداد ها در رخصت کار صبر می دادند، کاهش عملکرد بازی این اعتبار علنی نبود.RTX خوب یا بد؟

رهگیری پرتو در مثال های متعدد کاربردی، عملکرد خوب خود را در ارائه ی گرافیک مناسب و جذاب از کار افتادن کرد. شاید امتحان ی ورزش با حالت رهگیری تلالو برای همگی ی گیمرها جذاب و آشنا نباشد، ولی به هرحال مطمئن هستیم که بازی هایی همچون مترو و کنترل درصورت فعال وجود داشتن رهگیری پرتو، کیفیت و دلربایی بیشتری دارند. بازی کنترل واقعا با رهگیری پرتو کیفیت بهتری دارد و برخی از بازتاب ها، دقیقا همان سبک هنری را نشان می دهند که توسعه دهنده ها به دنبالش بودند.

بررسی های بی حد نشان می دهد که بهره گیری از رهگیری پرتو برای بهبود نورپردازی جامع داخل صحنه های بازی، بهترین کاربرد از این فناوری است. نورپردازی جامع، جلوه ای نه چندان قوی محسوب می شود، اما به هرحال تجربه ی واقعی تازگی را به بازی افزایش می کند. همان طور که گفته شد درون بازی مترو با غیرفعال کردن رهگیری پرتو، امتحان ای نادیده و نه چندان دوست داشتنی از بازی داریم و با روزی گیری از RTX، باوجود تاریک شدن برخی صحنه ها، جلوه های بصری اصلی لطافت را شاهد هستیم. داخل ورزش مترو تماشاچی بهبودهای آن چنان قوی قرین بوسیله بازی کنترل نیستیم، ولی بوسیله هرحال خصوصا با انتصاب DLC جدید، ارتقاء جلوه های بصری را بوسیله خوبی حس می کنیم.

درحال حاضر بهینه سازی سایه ها با روزی گیری از رهگیری پرتو، آن چنان جذاب و باکیفیت حلق. تو بازی تومب رایدر باوجود تلاش زیاد زیاد ترقی دهنده ها، بهبود آن چنانی را در کیفیت سایه ها مشاهده نکردیم. شاید دلیل عدم صعود برازنده توجه در سایه زنی این باشد که اکنون فناوری های بی نهایت طراحی، کیفیت سایه را داخل بازی های کامپیوتری به میزان زیبنده توجهی افزایش داده اند و دیگر نیازی بوسیله پیاده سازی رهگیری پرتو و کاهش سرعت و عملکرد درنتیجه ی آن تراشیدن.پیشرفت در ترقی ی بازی ها

با ارائه ی بازی های جدید، تجربه ی گیمرها نیز از رهگیری تلالو بهتر شد. مقایسه ای کلیبین BFV و کنترل نشان می دهد که با پیشرفت فناوری و گذشت زمان، نتایج بهتری بخاطر کاربران ساختن خوهد شد. اولین نسخه ها از بتلفیلد واقعا تجربه ی بدی از رهگیری نور نمایش می کردند، درحالیکه کنترل اینک داخل بهترین حالت تجربه ی نورپردازی استراحت دارد. قطعا انویدیا و توسعه دهنده ها بوسیله مرور درحال پیشرفت هستند و چگونگی به کارگیری رهگیری پرتو را تو ورزش ها می آموزند. قطعا داخل ورزش های سال جاری و سال های آتی، تماشاچی استاندارد هایی با بهره گیری بهتر از رهگیری پرتو خواهیم بود.

بازسازی ورزش های قدیمی و اعمال رهگیری پرتو در طراحی جدید، جذابیت فوقانی را برای گیمرها به همراه خواهد داشت. درواقع تو این طور رویکردهایی می توان چونی بسیار بالاتر جلوه های بصری را به خوبی درک کرد. طرز کار که توسعه دهنده های Quake II انجام دادند جذاب بود و از تاریخچه ی این بازی برای جذب هرچه بیشتر گیمرها روزی برد. البته در آن بازی گواه بهینه سازی آن چنان عالی نبودیم. قطعا بازسازی معیار هایی همچون Elder Scrolls Oblivion یا Star Wars Knights of the Old Republic یا Half Life با بهره گیری از رهگیری پرتو، کاربران را بسیار ازپیش به قطعات شاداب افزاری مجهز به این قابلیت فرع مند می کند.نکات سلبی RTX

وقتی RTX برای اولین کود با بازی BFV رونمایی و امتحان شد، گیمرها و کارشناسان تجربه ی اولین ی بسیار بدی را احساس کردند. کاهش دوبرابری سرعت و عملکرد ورزش و درعوض گرافیک خیر چندان جذاب و اختلال های مفرط گیم پلی، بدترین انتظاری بود که از یک فناوری نوآورانه داشتیم. اکنون و پس از گذشت بسیار از یک سال، مشکلات سابق الذکر تاحدودی حل شده اند، ولی چالش اصلی، سقوط بازی هایی با قابلیت رهگیری پرتو در میدان است.در سال اول عرضه ی RTX، بازی های محدودی با این قابلیت معرفی و ارائه شدند

در سال اولی که از رونمایی فناوری رهگیری پرتو گذشت، عزب گواه ۶ ورزش با این استعداد بودیم که یکی از آن ها یک ورزش ول و در مراحل ابتدایی وجود. ورزش دیگر نیز بازسازی یک نشانی کلاسیک و به نوعی یک دمو برای نشان اعطا کردن قابلیت های فناوری محسوب می شد. یکی از ورزش ها نیز ۶ ماه پس از عرضه ی ابتدایی قابلیت RTX را به گیمرها ارائه کرد و دیگری، چند هفته بعد از نمایش برای بهترین سازی بوسیله سپرده ی الحاقی نیاز داشت. درنهایت عزب دو ورزش در طول یک سال عرضه شدند که RTX را در وضعیت زیبنده قبولی به کاربران ارائه می کردند.

اغلب انتقادهایی که نسبت به عملکرد یک ساله ی فناوری RTX مطرح می شود، داخل دو قسمت قسمت کردن جای می گیرند. اول اینکه رونمایی های متعددی از بازی های جدید با ادعای پشتیبانی از RTX ادا می شود، اما این قابلیت درون نسخه های اولیه داخل مشت رس گیمرهای نیست. سهم اساسی ای از گیمرها، خصوصا آن هایی که هزینه های بالایی را برای ابتیاع کارت های گرافیکی حرفه ای متحمل می شوند، تمایل به تجربه ی برترین بازی ها درون زمان نمایش یا یک ماه مقدمه پس از ارائه دارند. 

انتقاد بعدی که به RTX و رهگیری تلالو مطرح می شود، از فهرست بلندبالایی نشأت می گیرد که انویدیا درون زمان معرفی کردن سری GeForve 20 منتشر کرد. تصورات نخستین کنار این اعتقاد استوار حیات که ورزش های زیاد زیادی با پشتیبانی از RTX معرفی خواهند شد. اکنون از آن فهرست تنها چهار ورزش به بازار راه پیدا کرده اند و خبری از بقیه تراشیدن. درواقع پروژه ی عرضه ی بسیاری از آن ها لغو شد یا پشتیبانی RTX را از فهرست قابلیت های خویشتن حذف کردند. درنهایت کارشناسان پیش دماغ می کنند که دومین سال پس از معرفی RTX، وضعیت بهتری داشته باشد، مربوط به ورزش های جذاب متعددی درون سال ۲۰۲۰ منتشر خواهند شد.

به طور طاسی استفاده از رهگیری تلالو در بازی ها، باعث کاهش سرعت و عملکرد ورزش به میزان قابل توجهی می شود. می استعداد میانگین ۳۰ درصد را برای این کاهش ادعا کرد، ولی به هرحال کاهش سرعت و نرخ فریم ودیعه به رزولوشن، دگرگونی می کند. شاید چنین کاهش کیفیتی بخاطر بسیاری از گیمرها مقدار امتحان کردن رهگیری پرتو را از بین ببرد.کاهش عملکرد و سرعت ۲۵ تا ۳۰ درصدی، بخاطر گیمرها جذاب نیست

حتی در ورزش های قدرتمندی همچون مترو با رهگیری پرتو عالی، ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش عملکرد ناراضی کننده است. بوسیله علاوه اینکه تو همین بازی هم در برخی موارد تغییر چندانی در کیفیت نورپردازی دیده نمی شود، ولی به هرحال با تجربه ای واقعی تیز روبه رو هستیم. درنهایت آیا امتحان ی نزدیک به واقعیت ارزش کاهش نرخ فریم از ۶۰ تا ۴۰ و برخی اوقات ۳۰ فریم برثانیه را دارد؟ احتمالا خیر.آینده ی فناوری رهگیری تلالو

انویدیا درون نفوذ کردن به مشکلات کاهش سرعت و عملکرد داخل رهگیری پرتو پاسخ های متعددی دارد. آن ها ابتدا بیان می کنند که اکثر گیمرها از نمایشگرهای 1080p بهره می برند و در این رزولوشن می توان نرخ فریم ۶۰ فریم برثانیه را به نیکی استخراج کرد. البته پاسخ آن ها آن چنان دنج نیست. نتایج تحلیل نشان می دهد که اگر تنها بازی را با رزولوشن مذکور و استفاده از کارت گرافیک حرفه ای RTX 2060 Super و حالت رهگیری پرتو با جزئیات پایین ادا کنید، می توان نرخ فریم ۶۰ فریم برثانیه را مراد داشت. حتی در این تجسس نیز بازی کنترل اقتدار ارائه ی نرخ فریم سابق الذکر را ندارد؛ اما بوسیله هرحال عزب کارت RTX 2060 Super در رزولوشن 1080p اقتدار ارائه ی نرخ فریم ۶۰ فریم برثانیه را خواهد داشت.

تمامی آزمایش هایی که تو بالا اشاره کردیم، در رزولوشن 1440p آزمایش شدند بجای کارت های جدید انویدیا همگی درون کلاس 1440p هستند. وقتی حدود ۴۰۰ دلار بخاطر سودا یک کارت RTX 2060 Super هزینه می کنید، امتحان ی 1080p با نرخ فریم ۶۰ فریم برثانیه جذاب نخواهد حیات. برای کارت های گران تر، قانون دان نبودن ترکیب ارشد تر به رویت می رسد. درواقع چنانچه کاربر به دنبال چنین امتحان ای بود، امکان ابتیاع کارت های ارزان تیز همچون GTX 1660 را داشت. گیمرها بخاطر امتحان ی حرفه ای تر، هزینه های بیشتر را بخاطر کارت های گرافیکی می پردازند و نمی استعداد رزولوشن پایین را به آن ها تحمیل کرد.

انویدیا در راهکاری دیگر بخاطر جبران عملکرد خسته با فناوری رهگیری پرتو، غیرفعال کردن برخی از تنظیمات گرافیکی خواه به عنوان شهید مصرف از DLSS را پیشنهاد می کند. قطعا غیرفعال کردن قابلیت ها با هدف بهره بردن از رهگیری پرتو، راهکار مناسبی ازاله. درواقع رهگیری پرتو یک استعداد بیش حرفه ای محسوب شده که باید با دیگر امکانات گرافیکی ترکیب شود. کاهش دیگر گزینه های گرافیکی برای استفاده از رهگیری پرتو، درواقع امتحان ی کاربری را خدشه دار می نرم. قابلیت هایی همچون DLSS و هرگونه قابلیت مقیاس دهی رزولوشن تیمار در هر دو حالت کوشا و غیرفعال وجود داشتن رهگیری پرتو تو افزایش قیمت فریم مؤثر هستند، پس تأثیری پیاده شدن کاهش فاصله ی دو حالت ندارد.

دلایل رفعت بوسیله این مجرد نیستند که فعال کردن رهگیری پرتو هیچ گاه مؤثر زدودن. اگر کاربر از کارت های گرافیکی RTX 2070 یا RTX 2080 مصرف و با رزولوشن 1080p ورزش کند، احتمالا تمامی ورزش ها تو تنظیمات نهایی و با مقدار فریم بالای ۱۰۰ فریم برثانیه اجرا می شوند. چنین کارت هایی مخصوص ورزش 1080p با ارج بازسازی اوج هستند. تا اینکه با فعال کردن رهگیری پرتو و دستیابی بوسیله نرخ فریم ۸۰ فریم برثانیه تیمار تجربه ی خوبی خواهید داشت. همه ی این موارد با کارت RTX 2080 Ti در رزولوشن 1440p صادق هستند.

کارشناسان می گویند بخاطر بهره برداری هرچه بهتر از فناوری رهگیری پرتو، به سخت افزارهایی با توان نمایش ی این امکان با کیفیت اعلی احتیاج داریم. درنهایت کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی عملکرد و سرعت بازی، باید بوسیله بازه ی ۱۵ تا ۲۰ درصدی کاهش یابد تا امتحان ی بهتری ایجاد شود. درون مجموع مصرف از باطراوت افزارهای RT بیشتر داخل کارت های گرافیکی آتی، اجتناب ناپذیر است.

درنهایت عملکرد یک ساله ی RTX را تو دنیای بازی باید نومید کننده دانست. بازی های محدود، کاهش قابل توجه سرعت ورزش و تأثیرهای محدود روی گشایش گرافیک، تقریبا بخاطر هیچ کس قابل قبول نبود. شاید اگر انویدیا فناوری خویشتن را با روشی متفاوت بازاریابی می کرد، وضعیت متفاوت می شد. آن ها رهگیری پرتو را به نشانی فناوری پیش شلنگ معرفی کردن کردند و درواقع آن را مزیت کارت های متاخر خویشتن نامیدند. البته درنهایت نباید از قدرت زیاد بالای کارت های سری RTX غافل شد. شاید سال جاری، وضعیت بهتری را بخاطر فرع مندان به گرافیک حداکثری بازی های ویدئویی ایجاد کند.بیشتر بخوانید:فناوری Fine Wine و تأثیر به سزای آن روی اجرای بهتر Doom Eternal با کارت های قدیمی AMDبنچمارک خاندان بعدی پردازنده های رایزن موبایل AMD منتشر شدبنچمارک تراشه تایگر لیک U به کاررفته در سرفیس لپ تاپ بعد اینده مایکروسافت فاحش شددیسکورد چیست و آیا فقط به فرمان گیمرها می آید؟انویدیا فناوری گرافیکی DLSS 2.0 را معرفی کردن کرد

شاید دوست داشته باشید:

رآکتورهای هسته ای ساخته شده با فناوری چاپ سه گانه اینده به زودی از راه می رسند

هسته ی رآکتور هسته ای یکی از محیط های نامعمول ساخت انسان روی زمین است و دانشمندان به تازگی دریافته […]

پر دانلودترین اپلیکیشن های جهان را بشناسید

بوسیله گزارش همشهری آنلاین و بوسیله نقل از ایسنا، آمار و گزارش های منتشر شده در وبسایت gsmarena نشان می دهد […]

ارتقای رایگان اینترنت خانگی به ۱۶ مگابیت | جزئیات وعده جدید وزیر ارتباطات

به گزارش همشهری آنلاین، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه توییتری خود از ارتقای مجانی مشترکان خانگی اینترنت شناسایی […]