AMD نسخه دمو از رابط گرافیکی DirectX Raytracing مایکروسافت را منتشر کرد

admin دسته‌بندی نشده

AMD نخستین نسخه ی دمو DirectX Raytracing مایکروسافت را منتشر کرد. در این نسخه ی پیش نمایش، رابط گرافیکی یادشده روی معماری گرافیکی جدید RDNA 2 ارتکاب می شود. ویدئوی منتشرشده، میل کاربران از  جلوه هایی را بوسیله تصویر می کشد که با روش رهگیری پرتو (Raytracing) در معماری گرافیکی متاخر AMD خلق کردن خواهد شد. معماری RDNA 2 شهریه ی قدرت دهی به کارت های گرافیک رادئون RX از خانواده ی Navi 2x و کنسول های بازی جدید ایکس باکس Series X مایکروسافت و پلی استیشن 5 سونی را برعهده دارد.مقاله های مرتبط:مایکروسافت در سرفیس بوک 3 از پردازنده های AMD Zen 2 و رادئون Navi استفاده می کندپشتیبانی از رهگیری پرتو مبتنی کنار Nvidia RTX به Vulkan API افزوده شد

چند روز پیش، مایکروسافت از جدیدترین رابط برنامه نویسی DirectX 12 Ultimate رونمایی کرد؛ رابط گرافیکی که با فناوری هایی همچون رهگیری پرتو، سایه زنی با مقدار متغیر، سایه زوجه های مش و Sampler Feedback همراه است و از پلتفرم های حال حاضر و آینده محتوی سری جی فورس RTX انویدیا، AMD RDNA 2 و کنسول های جدید سری ایکس باکس Series X مایکروسافت پشتیبانی می یواش. سایه زنی، به تجسم درک عمق درون مدل های سه گانه اینده خواه تبدیل سطح تاریکی اشاره دارد.

سایه عیال های مش، با تحول سطح ابهام در رئوس و لبه ها و جلوه های اشکال سه بعدی، به تصاویر عمق می دهند. Sampler Feedback نیز، ویژگی بخاطر ثبت وضبط اطلاعات نمونه ی بافت و جا جلوه های سه مربوط باینده است. مدیر دستور کار ی گروه گرافیک مایکروسافت، برایان لنگلی، در این رابطه می گوید:مایکروسافت و AMD همکاری تنگاتنگی روی توسعه ی کلکسیون ویژگی های DirectX 12 Ultimate داشته اند تا اطمینان حاصل شود [این رابط گرافیکی] تجربه ی بی نظیری را همراه با معماری AMD RDNA 2 ایجاد می کند.

ویدئوی یادشده که AMD آن را آپلود کرده، روی رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل در ۶۰ فریم برثانیه انتظام شده است؛ ولی به رویت می رسد بها فریم در چیز پهن های سینمایی ۳۰ فریم برثانیه است. بااین حال صحنه های مذکور آن حرمت مرموز هستند که به جای تعداد محدودی از عملکردهای بهینه شده با رهگیری پرتو در عناوین مدرن AAA، از سوژه هایی استفاده می کند که فناوری رهگیری پرتو روی آن ها اعمال شده است. هرچه در ویدئوی نمایشی آمده است، با تمامی جلوه های رهگیری شده با تلالو به رخ بی بطی ء انجام می شود.

AMD می گوید دلیل راندمان و عملکرد بهتر تو بسیاری از جلوه های رهگیری شده، بوسیله روزرسانی نسخه ی ۱٫۱ از رابط گرافیکی DirectX Raytracing است و این ویدئوی نمایشی، تنها ذره ای از آن چیزی است که معماری گیمینگ RDNA 2 این شریک شدن به ارمغان خواهد آورد.

ویدئوی نمایشی که تیم قزل منتشر کرده است، رباتی را بوسیله تمثال می کشد که در محیطی مربوط به آینده روش می رود. بوسیله رویت می رسد این ویدئو، متمرکز بر بازتاب ها و سایه هایی است که فناوری رهگیری تلالو روی آن ها اعمال شده است و ظاهری لبریز زرق برق دارد؛ ولی درعین حال، نمایشی زیبا از آن چیزی است که از فناوری رهگیری پرتو AMD انتظار می رود. این اولین باری نیست که پیش نمایشی از فناوری رهگیری پرتو، یک ربات را به شمایل می کشد. درواقع، انویدیا دو سال قبل ویدئوی پیش نمایشی با محیطی قرین را منتشر کرده بود.

پیش زیرفون AMD طی ارائه ی گزارش مالی خود اطلاع دادن کرده بود، کارت های گرافیک RDNA 2 دارای ویژگی سایه زنی با نرخ متغیر و رهگیری پرتو مبتنی بر سخت ادوات هستند. AMD داخل معماری RDNA 2، دنباله روی انویدیا بوده است که پیش نمدار فناوری های مشابهی را روی کارت های گرافیک مبتنی به خشکی امدن معماری تورینگ، یعنی سری جی فورس RTX اعمال کرده بود. AMD قصد دارد با رونمایی قریب الوقوع کنسول های سونی و مایکروسافت، ویژگی های یادشده را با فریم ورک بهترین سازی های خصوصی خودش، برای پیاده سازی در عناوین ورزش های جدید دراختیار توسعه دهندگان قرار دهد.

کمک مبصر گروه فناوری های رادئون AMD، دیوید وانگ، خاطرنشان کرده است که کارت های گرافیک RDNA2 شرکت AMD درحال حاضر نیز، نسخه ی دمو از رابط گرافیکی DirectX Raytracing 1.1 را با استعمال از فناوری رهگیری پرتو مبتنی پهلو سخت ابزار اجرا می کنند. رویکرد AMD برای رهگیری پرتو، ارائه ی متدهای توسعه ی سهل و سازگار با سرعت بلندی است؛ رویکردی که بوسیله لطف تقلا تعداد غلظت از ترقی دهنگان کنسول های بازی، قطعا در این وسیله ها امکان پذیر است.

همچنین، دیوید دعوی دارد راهکارهای AMD، عملکرد را با رابط گرافیکی سطح پایین تر اضافه می دهد. چنین قابلیتی بسیار ترس انگیز است؛ در برابر بی آرامی اینک فناوری رهگیری پرتو در ابکی اسباب کامپیوتر قدرت پردازشی فوقانی را می طلبد. این ویژگی درعین حالی که واقعا جلوه های خوبی ساختن می کند، مبادله ی عملکرد را چنان اضافه می دهد که فعال نگه داشتن ابد ی آن امکان پذیر زدودن. با مصرف از معماری مشترک و رابط گرافیکی DirectX Raytracing 1.1 مایکروسافت در کامپیوتر و کنسول ها، می توان شاهد ارائه ی حجم انبوهی از عناوین AAA برای هر دو پلتفرم در آینده ی نزدیک بود.بیشتر بخوانید:کیبورد سوئیفت کی به Microsoft SwiftKey تغییرنام می دهدمشخصات فنی مایکروسافت Surface Duo افشا شدکارت گرافیک AMD Radeon Pro VII معرفی کردن شدانویدیا در سیستم DGX-A100 از پردازنده AMD EPYC استفاده می کندمایکروسافت به پشتیبانی از ویندوز ۱۰ نسخه ۳۲ بیتی خاتمه می دهد

شاید دوست داشته باشید:

توضیحات جهرمی درباره مشت اندرکاران فیلترینگ و سرعت اینترنت

همشهری آنلاین -مائده امینی : اینجا همه چیز مرموز تر است؛ هنجار حقوق شهروندی در فضای مجازی راحت تر شکسته […]

کشف قدیمی ترین سکونتگاه وایکینگ ها در ایسلند

باستان شناسان مکانی کشف کرده اند که مقدور است قدیمی ترین سکونتگاه وایکینگ ها تو ایسلند باشد. بیارنی اینارسون باستان […]

بنچمارک پردازنده گرافیکی Radeon تراشه اکسینوس 1000 سامسونگ فاش شد

نخستین پردازنده ی گرافیکی سفارشی سازی شده ی سری رادئون ای ام دی (AMD Radeon) که استراحت است در گوشی های پرچم […]