تحصیل مینی مغزهای حاوی DNA نئاندرتال درون آزمایشگاه

admin دسته‌بندی نشده

زمان حال می دانیم که بسیاری از ما تا حدی نئاندرتال هستیم و ژن های ما آثاری از برخوردهای گذشته میان اجداد اولیه ی ما و انسان تباران عصر عقل را که تا حدود ۴۰ هزار سال پیش داخل اروپا عمر می کردند، با خویشتن به همراه دارد.

شواهد مربوط بوسیله ترکیب انسان های ابتدایی با نئاندرتال ها، تو سال ۲۰۱۰ پس از اینکه دانشمندانی زیر هدایت ژنتیکدانی بوسیله شهرت سوانته پابو رویه هایی برای استخراج، توالی یابی و تجزیه و تجرید DNA قدیمی از استخوان های نئاندرتال توسعه دادند و ژنوم آن ها را به طور دقیق ترسیم کردند، حاصل شد. اکنون تیمی از پژوهشگران اروپایی آن دانش را به سطحی اعلی برده اند و گویچه هایی از بافت مغز را از سلول های اساسی آدم که حاوی DNA نئاندرتال و پروتئین ها است، فراگیری می دهند با این میل که دانش بیشتری درون بن ی نحوه ی ربط نئاندرتال ها با انسان های مدرن به دست آورند.

گریسون کمپ، رهبر گروه پژوهشی در دایره ی چشم پزشکی بالینی و مولکولی تو بازل سوئیس و دبیر ی مطالعه ی جدید گفت: «ما کنجکاو بودیم که چنانچه بوسیله سلول های عمده افراد مناسب دسترسی داشته باشید، چه قیمت از ژنوم نئاندرتال را می توانید کشف کنید.» او گفت این پژوهش اثبات مفهومی وجود که به طور بالقوه می تواند به حساسیت تفاوت های شناختی و دیگر نفاق ها میان آدم ها و نئاندرتال ها کمک کند، اگرچه هنوز مرحله ی مقدماتی ی پژوهش است. کمپ که استادیاری درون دانشگاه بازل است، همچنین بافت مغزمانندی را از سلول های شامپانزه ساخته است تا بفهمد که مغز انسان از زمان جدایش آدم ها از شامپانزه ها و دیگر کپی ها چگونه تغییر کرده است.

این ارگانوئیدهای مغزی کوچک سه بعد اینده از سلول های انسانی که حاوی DNA نئاندرتال هستند، ساخته شده است مغزهای ساده شده

تو پژوهش جدید که درون روزنامه ی Cell Stem Reports منتشر شده است، از سلول های رادیکال پروژه ی HipSci مصرف شده است که اخیرا یک بانک زیستی از سلول های عمده انسان های متفاوت یدکی ایجاد کرده است. کمپ گفت تقریبا تمام رده های سلولی موجود در این بانک زیستی از مردم دارای تبار بریتانیایی و اروپای شمالی است؛ جمعیتی که بوسیله احتمال زیادی دارای ژن های نئاندرتال هستند. کمپ تو این باره تشریح داد:ما ژنوم هریک از این افراد را که سلول های اساسی آن ها بود داشت، تجزیه و تحلیل کردیم و با مقایسه ی آن ها با ژنوم مرجعی که به مایه ی آزمایشگاه پابو تولید شده بود، توانستیم متوجه شویم که کدام پاره ها احتمالا از نئاندرتال ها منشا گرفته و کدام مقدر شدن ها دارای منشا نئاندرتال نیستند. به ازای هر فرد، چیزی حدود ۱ تا ۴ درصد از ژنوم احتمالا از نئاندرتال ها مشتق شده است. سپس اگر به ۲۰۰ فرد نگاه کنید، می توانید حدود ۲۰ درصد از این ژن های نئاندرتال را هویدا کنید. این بدان معنا است که این جوهر سلول های عمده درمجموع اکثر ژن های نئاندرتال موجود در اروپایی ها را دارا است.

پژوهشگران سپس ارگانوئیدهای مغزی (گویچه هایی از لیف عدد که پیمانه ی آن ها فقط بوسیله چند میلی متر می رسد و به شکنجه با چشم غیرمسلح دیده می شوند) از این سلول ها را با پرورش آن ها درون ظرف آزمایشگاهی همراه با فاکتور رشد تولید کردند. ارگانوئیدها که بوسیله سر ای نخستین بسیاری از اعضای بدن را تقلید می کنند، می توانند برای آزمایش اثرات اختصاص ایمنی داروها در خارج از بدن مورد استفاده صبر گیرند، چیزی که حوزه هایی قرین درمان عطارد را متحول و شخصی سازی کرده است. کمپ گفت: «البته پژوهشگران قبلا ارگانوئیدهای مولود از سلول های مردم را تولید و تجزیه و تحلیل کرده اند، فقط کسی به این موضوع توجه نکرده است که DNA نئاندرتال ممکن است چه کاری انجام دهد.»اثبات مفهوممقاله های مرتبط:آیا نئاندرتال ها به دلیل کمیت مغزشان منقرض شده اند؟تفاوت بین عدد انسان های نئاندرتال و انسان های امروزی در مدل آزمایشگاهی

کمپ بر این نکته تاکید داشت که این ها مغزهای نئاندرتال رشدیافته در آزمایشگاه نیستند. او گفت: «این ها سلول های انسانی هستند. آن ها سلول های نئاندرتال نیستند، بلکه سلول های انسانی هستند که DNA نئاندرتال درون آن ها قرار دارد. این با پارک ژوراسیک کاملا متفاوت است. این بیشتر درمورد بررسی ی مکانیسم است تا تلاش برای بازآفرینی چیزی (که دیگر وجود ندارد).»

نشان داده شده است که سلول های عصبی درون ارگانوئیدها مغزی رشدیافته تو آزمایشگاه که گاهی مینی مغز خوانده می شود، اتصالاتی ساختن کرده و گاهی فعالیت الکتریکی تولید می کنند، ولی اصلا بوسیله مغز اصلی یک آدم کبیر نزدیک نیستند.

کمپ گفت در آینده بافت های دیگر بخش های بدن می تواند به این روش کشت داده و تک وارسی قرار گیرند تا ببینیم چگونه صفات نئاندرتال امکان پذیر است ویژگی های ما را شکل داده باشد. برای مثال، با توجه به اینکه درحال حاضر تولید ارگانوئیدهای پوستی دارای جوانه های تاک میسر است، ژن های نئاندرتال در سلول های رادیکال که با فام پوست و تاک ارتباط دارند، می تواند برای بررسی این صفات استفاده شود. به طور مشابه مقدور است بتوان از آن برای ساختن ارگانوئیدهای روده استفاده کرد تا ببینیم که چگونه مجموعه آنزیم ها خوردنی را فرایند می کنند و اطلاعاتی درمورد رژیم غذایی نئاندرتال ها به دست آوریم. وی افزود دسترسی به سلول های اساسی از دیگر پری ها درون سرتاسر جهان برای مطالعه ی DNA انسان تباران دنیسووا (خویشاوندان باستانی نئاندرتال ها که DNA آن ها درون اروپایی ها موجود محو) جالب خواهد بود.

بوسیله گفته ی کمپ، اگرچه با توجه به تغییرات متخصص در کشت این سلول ها ممکن است چند سال طول بکشد تا این تکنیک داده های جالبی ارائه دهد. او گفت: «انجام صحیح این آزمایش ها شاق است، زیرا کسی انتظار ندارد تباین های جلال حیات داشته باشد: نئاندرتال ها و انسان ها بسیار مثل هم بوده اند. نیز این سیستم های کشت هنوز بهینه نیستند.»بیشتر بخوانید:آیا قطب های مغناطیسی زمین درحال جابه جایی هستند؟ماهی های بسیار پیچیده ای که در اعماق دریا خود را اختفا می کنندبیگانگان و فرازمینی ها تو تمدن های باستانی؛ آیا چنین چیزی ممکن است؟پژوهشگران نوعی باکتری فلزخوار شناسایی کرده اندمهندسی بی نهایت: کانال پاناما، آبراه حیاتی اقیانوس اطلس و آرام